LOG IN BLIV MEDLEM
  • English
  • Dansk
Kontakt os

Adresse

Rygårds Alle 1
2900 Hellerup
3946 3600
Jura 3946 3605
Presse 2176 8404
Karriere 3946 3630 pd@pharmadanmark.dk

Sekretariatets åbningstider

Mandag - torsdag 9.30-16.00
Fredag 9.30-14.00
Navn Stilling Telefon E-mail
Andreas Thilqvist Konsulent 2893 3311 at@pharmadanmark.dk
Annette Meyer Økonomi- og administrationschef 3946 3600 am@pharmadanmark.dk
Arendse Veirø Specialkonsulent, cand. jur. Barselsorlov ave@pharmadanmark.dk
Casper Gad Advokat 3946 3627 cg@pharmadanmark.dk
Christian K. Thorsted Kommunikationschef 2176 8404 ckt@pharmadanmark.dk
Danny Bukh Almstrup Chefkonsulent 3946 3632 dba@pharmadanmark.dk
Gry Hamborg Advokat 3946 3635 gh@pharmadanmark.dk
Hanne Højholdt Adamsen Juridisk chefkonsulent 3946 3612 hha@pharmadanmark.dk
Iben Treebak Chefkonsulent, karriere & netværk 3946 3618 ibt@pharmadanmark.dk
Jakob Ørum Jørgensen Advokatfuldmægtig 3946 3615 jj@pharmadanmark.dk
Julie Johnsen Juridisk chef, advokat 3946 3633 jujo@pharmadanmark.dk
Julie Strægaard PA for ledelsen 3132 6212 js@pharmadanmark.dk
Karin Ortmann Servicemedarbejder 4084 9833 ko@pharmadanmark.dk
Lotte Skovdal PDA-sagsbehandler og arrangementskoordinator 3946 3609 lsk@pharmadanmark.dk
Maria Stove Kommunikationskonsulent 2972 5545 ms@pharmadanmark.dk
Marie Fog Faglig chefkonsulent 3025 5311 mf@pharmadanmark.dk
Natasia Lykkeholm Klausen Advokat Barselsorlov nlk@pharmadanmark.dk
Nina Lund-Andersen Advokat 3946 3614 nla@pharmadanmark.dk
Rikke Løvig Simonsen Formand for Pharmadanmark 3124 0265 rls@pharmadanmark.dk
Sarah Piil Kommunikationskonsulent Barselsorlov ssp@pharmadanmark.dk
Simone Skovvart Piil Studentermedhjælper 3946 3606 spi@pharmadanmark.dk
Susanne Vodstrup Receptionist 3946 3607 sv@pharmadanmark.dk
Susie Stærk Ekstrand Adm. direktør 3017 8865 se@pharmadanmark.dk
Du er her:
Home - Nyheder - Regionalt arbejdsmarked på vej mod normaltilstande

Regionalt arbejdsmarked på vej mod normaltilstande

Regionalt arbejdsmarked på vej mod normaltilstande
19.05.2020 Redaktionen

De almindelige aftaler og overenskomster på de regionale arbejdsmarked, herunder ikke mindst hospitalerne, har under COVID-19 krisen været sat noget til side.

Nu er situationen dog efterhånden stabiliseret så meget, at fagforeningerne og de regionale arbejdsgivere er enige om, at man kan vende tilbage til mere hverdagsagtige forhold.

Det indebærer, at det med hensyn til planlægning af tilstedeværelse af medarbejdere igen er de almindelige planlægningsperioder, fremmødeplaner, overenskomster og aftaler, som gælder.

Parterne udsendte 17. marts 2020 en fælles erklæring, som netop fokuserede på den helt ekstraordinære og akutte situation, sundhedsvæsenet stod med i forbindelse med regeringens nedlukning og etablering af det nødvendige beredskab. Denne erklæring kan man på grund af den stabiliserede situation lægge i skuffen, er parterne enige om. 

Fagforeningerne og arbejdsgiverne er dog også enige om, at man kan drøfte rammerne for medarbejdernes arbejde igen, hvis COVID-19 situationen pludselig udvikler sig og giver behov for at øge behandlingerne og beredskabet.

Husk, at du altid kan kontakte Pharmadanmarks jurister, hvis du har konkrete ansættelsesretlige spørgsmål i forbindelse med COVID-19.

02.06.2020
Pharmadanmarks årsregnskab for 1. januar 2019 til 31. december 2019 er nu tilgængeligt. Blandt de aktiviteter, fagforeningen har prioriteret, er bl.a. arbejdet med medlemsstrategi og...
27.05.2020
Hvert land har under coronakrisen arbejdet for at sikre egen forsyningssikkerhed og produktion af vacciner. Men landene skal samarbejde på tværs af grænser, skriver Pharmadanmarks formand, Rikke...
25.05.2020
Pharmadanmark lancerer nu en podcast-serie: 'Fra forskning til frontlinje - kampen mod corona', der har fokus på, hvordan life science-specialister har arbejdet under corona-krisen...
20.05.2020
Flere forskere bør få mulighed for at vende tilbage til laboratorierne på landets universiteter i planen for en genåbning af Danmark. Vigtig forskning inden for alvorlige sygdomme og behandling må...
Pharmadanmark    CVR 65250314