Pharmadanmark tilbyder i efteråret 2020 flere ledernetværk, hvor medlemmer i et fortroligt rum kan mødes og netværke om ledelse eller lyst-til-ledelse.
Hvilket udbytte kan jeg forvente?
Som deltager i en af Pharmadanmarks ledernetværk får du nye perspektiver på din egen ledelsespraksis og der igennem styrket dine ledelseskompetencer. Du får også en gylden mulighed for at udvide dit personlige ledernetværk i branchen.
Du får:
- Mulighed for at reflektere om egen ledelsespraksis i et fortroligt rum
- Sparring på vanskelige ledelsessituationer
- Indblik i andre lederes udfordringer og løsninger
- Mulighed for at dele ud af din egen viden og erfaring
- Mulighed for at udvide dit personlige ledernetværk
- Mulighed for at reflektere over egne karrierevalg.
Din arbejdsplads får
- En bedre leder
- Inspiration til løsninger på aktuelle udfordringer i virksomheden
- Adgang til den faglige ekspertise i netværket
- Mulighed for at møde nye samarbejdspartnere, kunder og leverandører
- Mulighed for at øve indflydelse, skubbe til dagsordener og høre hvad der rør sig i branchen.
Hvem henvender netværkene sig til?
Netværk for personaleledere
Netværk der henvender sig til ledere med ansvar for den daglige ledelse af personale, herunder ansættelser og afskedigelser. Vi forestiller os, at du er ansvarlig for et område og har budgetansvar. Vi forestiller os, at du har nogle års ledelseserfaring.
Netværk for dig der gerne vil være leder
Netværk der henvender sig til dig, som gerne vil være leder, men endnu ikke har fået din første lederstilling med personaleansvar. Vi forestiller os, at du har mindst 2 års erhvervserfaring og har prøvet kræfter med uformel ledelse.
Hvad foregår der og hvordan?
Et netværk består af mindst 12 deltagere. Det er deltagerne, der sætter dagsordenen og skaber indholdet.
Pharmadanmarks ledernetværk er baseret på erfaringsudveksling, videndeling og sparring mellem deltagerne. Møderne tager udgangspunkt i deltagernes konkrete udfordringer og giver mulighed for at reflektere over egen og andres praksis.
Det første møde i netværkene organiseres og faciliteres af Pharmadanmark, derefter drives netværkene af medlemmerne selv med Pharmadanmarks karrierevejledere som sparringspartnere.
Hvor og hvornår foregår det?
Første netværksmøde holdes i Pharmadanmark i Hellerup. Efterfølgende er netværkene naturligvis velkomne til at bruge Pharmadanmarks lokaler, men vi opfordrer til at deltagerne skiftes til at være vært for møderne.
Kick-off møder holdes i oktober-november 2020.
Her aftales blandt andet mødefrekvens og rollefordeling for de efterfølgende netværksmøder.
Tilmelding
Tilmelding skal ske senest 1. september 2020.
Pharmadanmark sammensætter netværk, som imødekommer medlemmernes behov bedst. Der skal være mindst 12 deltagere for at der etableres et netværk. Er der for mange tilmeldinger til et netværk, sammensætter vi netværkene så de opfylder deltagernes behov bedst på baggrund af oplysninger vi har fået i tilmeldingerne. Vi kan altså ikke garantere, at du kommer med i en netværksgruppe i første omgang. Du hører nærmere senest den 15. september 2020.
Gå til tilmelding (kun for medlemmer)
Arrangementer om ledelse
Pharmadanmark holder året rundt både virtuelle og fysiske møder med viden og debat om ledelse, for medlemmer som er ledere og andre medlemmer med interesse for ledelsesområdet. Arrangementerne annonceres i arrangementskalenderen.